5 Mayıs 2013 Pazar

Gezdim Gördüm vol 2

Öncelikle özür diliyorum 2. durağa gelmem bu kadar uzun sürmemişti ama buraya yazmak gittikçe zorlaşıyor itiraf etmeliyim ki..
ama yazma paylaşa isteğim geçmiyor,sürekli fısıldıyor hadı hadi diye ama çoğu zaman yorgunluk uyku galip geliyor...

her neyse 2. durak demiştim işte burası Beypazarı...
İtiraf ediyorum ki -birçoğunuz belki katılmayacak -Safranbolu mu Beypazarı mı deseniz Beypazarı derim..
-ki gitmeden önce Safranbolu daha ağır basıyordu ama gördükten sonra kararım değişti..
bir kere çok benziyorlar evler sokaklar fotoğraflar aynı yerin devamı gibi duruyor hatta
Ama Beypazarı daha sıcak,daha samimi,daha bir sevimli geldi bana..
Safranbolu- ne biliyim biraz daha ciddi,soğuk mesafeliydi.
Beypazarı sokaklarında çok rahattım,köy pazarları,geçerken ikram edenler,meraklı bakışlar dinginlik ama bir o kadar da hızla güne başlayan yaşayan küçücük bir kasaba..
İnsanların sıcaklığının,içtenliğinin ne kadar önemli olduğunu gel gör işte:) yoksa saray olsa beğendiremezsin değil mi...
karnımız tok olduğundan Meşhur Taş Mektepte bir şeyler yiyemedik
ama mutlaka tekrar gelme kararı aldık zira çocukları o kadar özlemiştik ki
bir yandan baş başa rahat gezme isteği bir yandan da şu gezi bitse de çocuklara bir sarılsak arzusu ile
İkimizde gizliden koşturduk:))

sabah erkenden tezgahlar hazırlanıyor,çoğunlukla doğal,el ürünleri var tezgahlarda hepsinden almak istiyor insan..
yine konakları,hamamları gezdik,bu gördüğünüz kına kıyafeti,kınalar hamamda yapılırmış
bir sürü hoş adetleri var,şu kıyafetin albenisine bakın hele:)

sokaklar yine sessiz sakin,sizi yanıltmış olmayayım çünkü biz buraya geldiğimizde sabah saat 10 du sanırım günün ilerisinde nasıl olur bilemiyorum merak da ediyorum hani:)

ve meşhur Beypazarı örtülerinin sırrı ıhlamur ağacından yapılan desenli kalıplar
ve sizinde bunu uygulama şansınız mevcut burada

İşte böyle kısacık bir tur oldu
Ama bu gezinin üstüne nereler eklendi bir bilseniz
dıdıdıt dıdıdıt dıdıdıdım
hadi yine bir merak ve heyecan ile sizi bırakayım
ama şunu söylemeliyim nohutoda sınırları aştı:))

1. ANKARALI OLMAMA RAĞMEN
    BEYPAZARINA GİTMEK HİÇ NASİP OLMADI
    AMA ŞİMDİ YAZINIZI OKUYUNCA ÇOK GEÇ KALDIĞIMI ANLIYORUM
    TEŞEKKÜRLER
    HAYIRLI SABAHLAR

2. Sınırları aşan kısmı sabırsızlıkla bekliyor inş uzun sürmez

3. selam,yanlışım yoksa orada çok hoş da bir müze var.trt belgeselde izlemiştim.Canlı anlatımlar;keloğlan masalı,kurşun dökme ritüeli oraya da gidiniz..ben izlerken epey keyif almıştım.bu arada ben de bahceperim.bahceperim.blogspot.com

4. Ayy beypazarı^^ Girişte bir konak vardı, orada kahvaltı yapmıştık, iki kişi bir demliği bitirmiştik okadar!!..
    Hala tarhanam var, beypazarından :)
    Ben bosna yazınızı merakla bekliyorum :)
    Ben başladım anlatmaya :)

5. tarhana çorbası, güveçten, o seksen katlı baklavadan, yaprak sarmadan yemediniz ve gümüşçülerin bulunduğu çarşıyı gezmediniz öyle mi! ;)

1. tarhana aldım gümüşcüden tel sarma yüzük aldım baklava ve sarmayı fatma teyze ikram etti hımmm güvecide bır sonrakıne bıraktık:))