9 Kasım 2009 Pazartesi

miniklere kemik suyu...

Kış geldi Ayşe Sina hasta olmaya başladı bile ne kadar grip aşısı olsada şimdide öksürüğü var.Ayşe ek gıdaya başladığından beri buzluğumdan eksik etmemeye çalıştım kemik suyunu.Ama ben kokusunada tadınada dayanamıyorum maalesef sadece Ayşe için yaptığım özel çorbalara ekliyorum.Bu pazar yine hazırladım.




Oktay ustanın tarifi ile hazırlıyorum.Ben içine sarımsak ve bazende patates ekliyorum.Sonrada böyle pet bardaklara döküp buzluğa yerleştiriyorum.İşte tarifi:
KEMİK SUYU:
1dana kaval kemiği
1 havuç
1 soğan
3 defne yaprağı
1 tatlı k. tane karabiber
HAZIRLANIŞI:
Tenceremize ortadan ikiye kırılmış
ilikli kaval kemiğini alıyoruz. üzerine
su ilave edip kaynamaya bırakıyoruz.
kaynayınca çıkan siyah suyu döküp
tekrar üzerine temiz su ilave ediyoruz.
üzerine irice doğranmış havucu,soğanı,defne
yapraklarını,karabiberi alıyoruz. ve yine
kaynamaya bırakıyoruz. bu şekilde iki saat
kaynayan kemiğimizin iliği de içine akıp
karışıyor. daha sonra soğutup plastik
bardaklara veya istediğiniz kaplara birer
yemeklik bölüp buzluğa kaldırıyoruz

7 yorum:

  1. Merhaba, bende minik oglusuma tavuk suyu yapip buzluga koyuyorum. Kemik suyu daha mi saglikli acaba? Fakat ben sunu biliyorum, tavuk suyu gribe ve soguk alginligina cok iyi geliyormus. Hollandadan sevgilerimi gonderiyorum. Takibe alindiniz bundan da haberiniz olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin düşbahçesi.Aslında ben ne suyu busa buzluğa atanlardanım.Makarna suyu bile koyuyorum bazen.Tavuk suyuda mutlaka yararlıdır.Hastalara tavuk suyuna corba yapılır genelde dedığın gibi...
    ben bagısıklık sıstemı guclensın daha direçli olması adına katıyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba glc, tarifi verdiğin iyi oldu benimde ilk işim bunu hazırlamak.. tavuk suyuna çorba genelde gribal durumlarda mukozaları yumuşattığından tercih edilir. Buzluğa atılmasıda güzel fikir..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. kemik suyu olayına kesinlikle katılıyorum.bende kemik suyu kaynatıp buzluğa atanlardanım.şahsen kendim ağzıma süremem ama oğluma hala ayrı çorba yapıp koyuyorum.bağışıklık için muhteşem kesinlikle.

    YanıtlaSil
  5. İyi geceler.İade-i ziyaret:)Teşekkür ederim listenize aldığınız için.Herzaman görüşmek ve paylaşmak üzere.

    YanıtlaSil
  6. canım benim nasıl da düşünürmüş kızını..

    YanıtlaSil
  7. şimdiki çocuklar böyle yetişiyor işte bize annemiz böyle şeyler yapmamıştır ama bir o kadarda sağlıklıyızdır.Bizimkiler bunlara rağmen hassas maalesef:(
    olsun benim içim daha rahat ediyor bunları yapınca...

    YanıtlaSil

Yorumu SeviYORUM